خانه آموزش لوگو و علائم تجاری چرا باید لوگو را ثبت کنیم (مزیت ثبت علامت تجاری)

چرا باید لوگو را ثبت کنیم (مزیت ثبت علامت تجاری)

فهرست مطالب

ثبت لوگو
زمان مطالعه 2 دقیقه

چرا باید لوگو را ثبت کنیم ؟ این سوالی است که ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد. اما ممکن است بدون توجه به مزیت های لوگو و ثبت علامت تجاری تصمیم گرفته باشید که از ثبت آن صرف نظر کنید.
پیشنهاد ما این است که هیچوقت این کار را انجام ندهید و فرآیند ثبت لوگو خود به بعد موکول نکنید زیرا امکان کپی برداری از لوگو شما وجود دارد واین را هم باید در نظر گرفت که لوگو مهم‌ترین قسمت یک برند است.

علامت تجاری، مالک آن را از حمایت‌های قانونی برخوردار می‌سازد و وی می‌تواند برای متمایز نمودن کالا یا خدمات خود از آن استفاده نموده و یا در ازای دریافت وجه، شخص دیگری را مجاز به استفاده از این علامت خاص نماید. در واقع حق استفاده انحصاری از علامت ثبت شده، جهت استفاده بر روی محصولات و خدمات مورد نظر و یا دادن حق استفاده از آن به دیگری، صرفا در اختیار صاحب علامت می‌باشد.

دوره حمایت از علامت تجاری (لوگو ثبت شده) ده سال است و می‌توان آن را به دفعات نامحدود با پرداخت هزینه هاي پیش بینی شده، تمدید نمود.
از منظر وسیع‌تر، حمایت از علائم تجارتی به سبب شهرت و منافع مادی حاصله از آنها موجب تشویق صاحبان این حقوق به انجام اقدامات مبتکرانه و شجاعانه درسطح جهانی می‌گردد ، بعلاوه ممانعت از رقابت‌های غیرقانونی و ناعادلانه از قبیل جعل علامت تجاری مشابه برای محصول و یا خدمت نا مرغوب و متفاوت را در بردارد.

حمایت ازعلائم تجاری توسط دادگاه صورت می‌گیرد بطوریکه دراکثر نظام‌های قضایی، دادگاه‌ها قادرخواهند بود مانع ازتخلفات انجام شده بر روي علائم تجاری شوند.
به مفهوم کلی تر علائم تجاری، از طریق به رسمیت شناختن کالا یا خدمات خاص و دربرداشتن منافع مالی درسطح جهان، موجب ارتقا ابتکارعمل و کارآفرینی می‌گردند.

دلایل ثبت لوگو

پاسخی دیگر برای سوال چرا باید لوگو را ثبت کنیم ؟ این است که حمایت از علائم تجاری موجب جلوگیری از رقابت‌های غیرمنصفانه تجاری به شکل تولید کالاهای تقلبی و استفاده از علائم مشخصه تجاری برای فروش محصولات باکیفیت پایین می‌شود.
این نظام به افرادی که صاحب مهارت و سرمایه هستند کمک می‌نماید تا کالا و خدمات خود را به روشی منصفانه تولیدکرده و بفروشند که در نتیجه تجارت بین المللی را نیز تسهیل می‌نماید.
سیستم حمایتی از علائم تجاری این فرصت را برای کسانی که دارای مهارت و تجربه کافی هستند فراهم می‌نماید تا در منصفانه ترین شرایط ممکن به تولید و بازاریابی کالاها و خدمات خود پرداخته و بدین ترتیب امکان تجارت بین المللی برایشان صاحبان برند تسهیل می‌گردد.

ثبت لوگو جلو سوء استفاده از برند را می‌گیرد و درمصرف کننده موجب ایجاد اعتماد جهت تعیین حقوق ناشی از انتخاب درست بهترین محصولات و خدمات را می‌دهد.

5/5 - (1 امتیاز)

درباره نویسنده

ابوالفضل افضلی، یک متخصص برجسته در زمینه دیجیتال مارکتینگ و فروش است. او با استفاده از روش‌های پیشرفته و تحلیل دقیق بازار، به کسب‌وکارها مشاوره و آموزش می‌دهد تا در محیط رقابتی موفقیت بیشتری کسب کنند. وی با ارائه استراتژی‌های منحصربه‌فرد بازاریابی و فروش، به رشد کسب‌وکارها کمک می‌کند. تخصص و تجربه افضلی در زمینه استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ و روش‌های موثر فروش، او را به یک منبع و مشاور قابل اعتماد تبدیل کرده است. با نگرش حرفه‌ای و تمرکز بر جزئیات، افضلی به صاحبان کسب‌وکارها کمک می‌کند تا به نتایج قابل توجهی در جذب مشتریان، ارتقاء برند و افزایش فروش خود برسند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *