خانه آموزش برندسازی برند معتبر دارای چه ویژگی هایی است؟

برند معتبر دارای چه ویژگی هایی است؟

فهرست مطالب

برند معتر
زمان مطالعه 2 دقیقه

برند معتبر بودن، الزاماً با گران قیمت بودن یکسان نیست
از مردم در مورد یک برند ساعت بپرسید. بسیاری از آنها برای شما از رولکس نام خواهند برد. بپرسید که برند موفق در صنعت تیغ چیست؟ احتمالاً برای شما ژیلیت را مثال خواهند زد. در مورد برند موبایل بپرسید، آیفون را به شما معرفی خواهند کرد.

همه‌ی این‌ها برند هستند اما برند بودن محدود به اینها نیست سواچ هم یک برند ساعت است. موفقیت آن هم کم نیست. اگر چه استراتژی متفاوتی دارد و بخش دیگری از بازار را هدف قرار داده است. بیک هم یک برند تیغ است که اتفاقاً از نظر درآمد هم از ژیلت عقب‌تر نیست. اما بخش ارزان قیمت بازار را هدف قرار داده است. ال‌جی هم یک برند گوشی است. اما برای مشتریان دیگری طراحی شده و هویت دیگری را از خود ساخته است.

برند معتبر بودن، الزاماً با گران قیمت بودن یکسان نیست و یک برند ممکن است هویت متفاوتی از خود ساخته باشد مثلا برای افراد متوسط جامعه کالا های ارزان تولید کند.

یک برند معتبر، فقط یک شعار نیست

در این روزها که تب شعار داشتن خیلی بالا گرفته است. بعضی از شرکت های معتبر هم به این مورد دامن زده اند. کافی است به شرکتی مراجعه کنید و با آنها در مورد برندسازی صحبت کنید. یا از شما خواهند خواست که برای آنها شعاری بسازید، یا به شما خواهند گفت که: بله.اتفاقاً ما یک شعار سازمانی هم داریم…
بهتراست به جای تلاش برای انتخاب یه شعارعالی تمام تلاش خود را برای توجه به مشتریان به کار گیرید.

برند معتبر و قدرتمند داشتن، الزاماً به این معنا نیست که همه باید ما را بشناسند
فرض کنید شما یک مشاور مالی هستید، اما آیا برند قوی به معنای این است که همه‌ی جامعه نام شما را شنیده باشند؟ یا اینکه همه‌ی مغازه دارها نام شما را شنیده باشند؟ یا حتی اینکه همه‌ی حسابداران شما را بشناسند؟

داشتن برند قدرتمند در فضای مشتریان بالقوه و مشتریان هدف معنا پیدا می‌کند.

فرض کنید شما یک متخصص برند و برندسازی باشید. آیا باید نام خود شما برای همه شناخته شده باشد؟ واقعیت این است که خیر. نام شما باید براي مدیران و سازمان‌ها وافرادی که دغدغه‌ی توسعه‌ی برند خود را دارند شناخته شده باشد.

داشتن یک برند معتبر فقط ثبت علامت تجاری نیست
هر کسی می‌تواند با صرف هزینه‌ی اندکی، علامت تجاری داشته باشد. کافی است همین حالا برای خودتان یک نشانه‌ی گرافیکی طراحی کنید و در هر کشوری که هستید، آن را به سادگی ثبت کنید. اما با این کار، هنوز برند ندارید. فقط یک علامت تجاری ثبت شده دارید. و مهم این است که مردم با مشاهده علامت تجاری شما در انتخاب خود برای استفاده از کالا یا خدمات شما را نسبت به دیگران ترجیح دهند. و ثبت علامت تجاری به شما از لحاظ حقوقی کمک می‌کند تا دیگران از برند شما سوء استفاده نکنند.

4.5/5 - (2 امتیاز)

درباره نویسنده

ابوالفضل افضلی، یک متخصص برجسته در زمینه دیجیتال مارکتینگ و فروش است. او با استفاده از روش‌های پیشرفته و تحلیل دقیق بازار، به کسب‌وکارها مشاوره و آموزش می‌دهد تا در محیط رقابتی موفقیت بیشتری کسب کنند. وی با ارائه استراتژی‌های منحصربه‌فرد بازاریابی و فروش، به رشد کسب‌وکارها کمک می‌کند. تخصص و تجربه افضلی در زمینه استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ و روش‌های موثر فروش، او را به یک منبع و مشاور قابل اعتماد تبدیل کرده است. با نگرش حرفه‌ای و تمرکز بر جزئیات، افضلی به صاحبان کسب‌وکارها کمک می‌کند تا به نتایج قابل توجهی در جذب مشتریان، ارتقاء برند و افزایش فروش خود برسند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *