خانه آموزش برندسازی تفاوت علامت تجاری و lovemark

تفاوت علامت تجاری و lovemark

فهرست مطالب

لاومارک
زمان مطالعه 3 دقیقه

تفاوت علامت تجاری و lovemark چیست؟ برای پاسخ به این سوال ابتدا باید بدانیم که در عصر جدید ما در حال تغییرات بزرگی هستیم، تغییراتی که نوع معاملات و اطلاعات را دگرگون ساخته است. باید بدانیم که احساسات در کسب و کار ما جایگاه ویژه ای پیدا کرده است و حرف های زیادی برای گفتن دارد. عباراتی مانند Share of Hearts و یا برندینگ احساسی از این دسته تغییرات هستند. به شما توصیه می کنم اگر عاشق برندتان هستید حتما در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

با ظهور رسانه های اجتماعی همه چیز کمی متفاوت گردیده است به طوری که شاهد برندهای هوشمندانه تری از نظر قدرت تعامل و درگیر کردن احساسات مخاطب هستیم. در حال حاضر کلید توسعه برند ها استراتژی متقاعدکننده‌ی دیگری است که بداند چگونه احساس خود را به مشتری یا مخاطب خود القا نماید. بسیاری از برند های تجاری برای پیدا کردن جایگاه ذهنی مناسب تمرکز خود را بر روی قلب روابط انسانی و ارزشها گذاشته اند اما مسئله ای که بسیاری از صاحبان برند های بزرگ را درگیر خود کرده این است که برند خود باید برای خودش صحبت کند. اما سوال این است چگونه این امر امکان پذیراست؟

لاومارک

lovemark اصطلاحی است که به این سوال پاسخ داده است . lovemark یا همان فرابرند همان عاملی است که توانسته جایگاه متمایزی در قلب و ذهن مخاطب خود بیابد، به طوری که جایگاهی فراتر از برند پیدا کرده است و تبدیل به بخشی از زندگی و فرهنگ مخاطب خود می گردد، چنانکه مخاطب احساس می‌کند بدون آن زندگی امکان پذیر نیست.

مثالی از lovemark

برندی مانند کوکاکولا بر پایه ی سابقه ی طولانی توانسته است چنان در ذهن و قلب مشتریانش جای گیرد که مشتری احساس می‌کند می تواند با وجود آن هیجان و نشاط بگیرد. آنچه امروز برند ها برای ماندگاری بیشتر بدان نیاز دارند عبور از سطح برند به lovemark است. برند به دلیل داشتن هویت اعتبار شهرت و جایگاه ذهنی مورد احترام مخاطب یا مشتری می باشد ولی لزوما دوست داشتنی نیست و ارتباط عمیق تری نیاز دارد تا باعث ایجاد عشق در مشتری گردد. در کنار توسعه احترام بیشتر بایستی سعی در ایجاد روابط بیشتری بود. داستان سرایی در برند ابزاریست که به واسطه‌ی آن می‌توانید به تشدید این احساس قدرتمند اقدام نمایید.

آنت سیمویز یکی از متخصصین حوزه داستان سرایی می گوید: برای ارتباط با من باید بتوانی قلب مرا لمس کنی و احساس زنده بودن را در من ایجاد کنی.

نکته دیگر در ایجاد لاو مارک این است که هر چه بیشتر بتوانیم پنج حس شنوایی، بویایی، بینایی، چشایی و لامسه را درگیر نماییم شانس بیشتری در ایجاد ارتباط با مشتری خود پیدا خواهیم کرد. در دنیای امروز به اشتراک گذاری ارزش فلسفه و ایجاد همدلی می تواند ارتباط گرمی را ایجاد نماید دقیقا همان چیزی که مشتری به آن نیاز دارد “حس خوب”.

تفاوت علامت تجاری و lovemark در افزایش فروش

تحقیقات در حوزه ی برندسازی نشان داده است افزایش پنج درصدی میزان وفاداری به برند می تواند افزایش فروش ده درصدی را داشته باشد حال اگر مشتری برند را دوست داشته باشد چه تغییر شگرفی را می‌تواند ایجاد نماید؟

به طور خلاصه می‌توان گفت برند پدیده ای قابل احترام برای مخاطب می باشد و احترام می‌تواند زمینه ای برای ایجاد دوست داشتن در مخاطب گردد و اگر بتوانیم شور، شوق و احساس بیشتری را به مشتری خود القا نماییم می توانیم به سمت lovemark شدن حرکت نماییم. در آخر خوب است بدانیم اعتماد، احترام می آورد و احترام، ایجاد عشق می کند.


5/5 - (2 امتیاز)

درباره نویسنده

ابوالفضل افضلی، یک متخصص برجسته در زمینه دیجیتال مارکتینگ و فروش است. او با استفاده از روش‌های پیشرفته و تحلیل دقیق بازار، به کسب‌وکارها مشاوره و آموزش می‌دهد تا در محیط رقابتی موفقیت بیشتری کسب کنند. وی با ارائه استراتژی‌های منحصربه‌فرد بازاریابی و فروش، به رشد کسب‌وکارها کمک می‌کند. تخصص و تجربه افضلی در زمینه استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ و روش‌های موثر فروش، او را به یک منبع و مشاور قابل اعتماد تبدیل کرده است. با نگرش حرفه‌ای و تمرکز بر جزئیات، افضلی به صاحبان کسب‌وکارها کمک می‌کند تا به نتایج قابل توجهی در جذب مشتریان، ارتقاء برند و افزایش فروش خود برسند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *