معرفی بهترین بیزینس کوچهای دنیا، یک ابتکار برای کارآفرینان و صاحبان کسبوکار پیشرو است که به دنبال پیدا کردن بهترین بیزینس کوچ برای خودشان هستند.
این لیست شامل تحقیقات بسیار گستردهای از سایتهای معتبر در سراسر جهان است و این لیست به عنوان یک منبع قابل اعتماد تهیه شده است. لیست زیر نشاندهنده روندهای فعلی در صنعت بیزینس کوچینگ است.
“کسبوکار در مورد بهترین شدن در چیزی است که میتوانید باشید، و همیشه نمونههای برجستهای از افرادی وجود دارد که میتوانیم از آنها یاد بگیریم.”
جان کالدول
لیست برترین بیزینس کوچها در دنیا
آنتونی رابینز بهترین بیزینس کوچ دنیا:
برای مدت بیش از 4 دهه، بیش از 50 میلیون نفر از قدرت تحول بخشی و کمکهای او در زمینه بیزینس کوچینگ و توسعه شخصی لذت بردهاند. او رئیس یک هلدینگ است که شامل 40 شرکت خصوصی میشود که مجموع فروش آنها بیش از 5 میلیارد دلار در سال است.
جان ماتون بهترین بیزینس کوچ اجرایی:
جان ماتون به عنوان برترین بیزینس کوچ اجرایی جهان و صاحب نظر در زمینه رهبری هوشمند (Intelligent Leadership (IL)) شناخته میشود. او به عنوان یک مرجع منحصربهفرد در زمینه رهبری است. وی به عنوان یک کوچ ارشد تفکر نوآورانه، تواناییهای درونی و استعدادهای یک رهبر را تقویت میکند، که به آنها امکان میدهد تا در کسبوکار و زندگی خود چهار نتیجه “تغییر دهنده بازی” را اعمال کنند: 1)بخشندگی (Altruism)، 2)وابستگی(Affiliation)، 3)دستاورد(Achievement) و 4)فراوانی(Abundance) : (4A).
جی آبراهام:
آقای جی آبراهام توانایی خارقالعادهای در افزایش درآمد، ثروت و موفقیت کسبوکار با نگاهی به شرایط از دیدگاههای کاملاً متفاوت دارد. او داراییهای پنهان، فرصتهای نادیده گرفته شده، فعالیتهای ناکارآمد و احتمالات کم ارزش که توسط مشتریانش دیده نشدهاند را آشکار میکند.
گرنت کاردون بهترین بیزینس کوچ متخصص فروش:
آقای گرنت کاردون نویسنده پرفروش کتاب “قانون 10X” و “اگر نخست نباشید، آخرین هستید” است، البته ترجمه فارسی کتابها با نامهای “قانون 10 برابر” و ” اگر اول نباشی آخر میشوی” منتشر شده است. گرنت کاردون یک غول املاک و مستغلات است همچنین به عنوان کوچ فروش، سخنران و کارآفرین در حوزه مشاوره املاک و مستغلات فعالیت دارد. او در املاک یک مجموعه 5 میلیارد دلاری دارد. علاوه بر این، او در سال 2017 توسط مجله فوربس به عنوان بازاریاب نامبر وان #1 برای دنبال کردن برگزیده شد.
سوراب کوشیک:
سوراب به عنوان یک بیزینس کوچ برجسته در هند شناخته میشود و در طول 13 سال گذشته، کار او توسط رهبران برتر Fortune 500، صاحبان کسبوکارهای سریالی، شرکتهای دارای ارزشی بالا (یونیکورنها یا شرکتهای تک شاخ!) و هزاران کارآفرین مطرح مورد توجه قرار گرفته است. او به طور گسترده برای کمک به چرخش (pivot) کسبوکارها و ارائه کوچینگ برای رشد بینظیر کسبوکار (بیش از 1000٪ سالیانه) به مشتریان خصوصی یک به یک خود شناخته میشود.
لولی دسکال:
لالی دسکال یکی از بهترین بیزینس کوچهای اجرایی دنیا است. تخصص گسترده و فرهنگی او 14 کشور، شش زبان و صدها شرکت را در بر میگیرد. برنامه رهبری اختصاصی او به عنوان یک کاتالیزور برای رهبران طراحی شده است که میخواهند عملکرد خود را بهبود دهند و تفاوت معنا داری در شرکت، زندگی و دنیا داشته باشند.
رابین شارما:
رابین شارما به عنوان یکی از برجستهترین متخصصان رهبری و مهارتهای شخصی در جهان شناخته میشود و مشتریان او شامل ناسا، مایکروسافت، نایک، یونیلیور، جنرال الکتریک، فدکس، اچپی، استارباکس، اوراکل، دانشگاه ییل، پیدبلیوسی، IBM و یانگ هستند. به عنوان یک سخنران، رابین شارما دارای توانایی نادری برای جلب توجه مخاطبان است و در عین حال نکات تاکتیکی نوآورانهای را ارائه میدهد که منجر به بهترین کارهای فردی، تیمهایی با نتایج برجسته و سازمانهایی بیرقیب میشود.
علی براون:
علی براون بنیانگذار و مدیرعامل شرکت تقویت کسبوکار زنان We Lead است و یکی از مشهورترین بیزینس کوچهای کارآفرین در جهان است. او یک کسبوکار مشاوره و بیزینس کوچینگ راهاندازی کرده که در لیست 500 شرکت خصوصی (Inc) با سریعترین رشد رتبه بندی شده است. او به عنوان یکی از زنان مورد توجه مجله Forbes، یکی از کارآفرینان زن برنده EY و یک نماینده کارآفرین از سوی بنیاد شتابدهنده سازمان ملل متحد شناخته شده است. علی همچنین در برنامه تلویزیونی محبوب Secret Millionaire شبکه ABC نیز حضور داشته است.
تام فری
نفوذ روزافزون تام فری به طرق مختلف بر حرفهایها تاثیر میگذارد – از کوچینگ دقیق مسئولیت پذیری گرفته تا شو درجه یک #TomFerryShow که هر هفته نکات جدید و مرتبطی در حوزه املاک ارائه میدهد، رویدادهای آموزشی فوق العاده جذاب، دو کتاب پرفروش و سخنرانیهای افسانهای او که دارای بیش از 30،000 ساعت تجربه ;کوچینگ است، روزانه به نمایندگان و کارگزاران کمک میکند تا موجب رشد کسبوکار خود شوند و زندگی شخصیشان را دوست بدارند و آن را متعادل کنند.
جک کنفیلد
جک کنفیلد یک سخنران برجسته و یک رهبر شناخته شده بین المللی در زمینهی توسعه شخصی و استراتژیهای عملکرد است. برای بیش از 40 سال، او جز بهترین بیزینس کوچهای دنیاست که کارآفرینان، مدرسان کسبوکار، رهبران شرکتی و افرادی از تمام زمینهها را در مسیر ساخت زندگی مورد علاقهشان راهنمایی میکند.
چه اشتراکاتی بین این ده بیزینس کوچ برجسته در جهان وجود دارد؟
اول، بهترین بیزینس کوچها رهبران تفکر هستند. هرکدام نوآوریهایی را ارائه دادهاند که به دیگران الهام بخشیده و راهنمایی در جهت تفکر درونی و اقدام مثبت هستند.
دوم، آنها ارتباطات درخشانی دارند. این مربیان برتر به خاطر مهارتهای نوشتاری، سخنرانی و ارتباطشان شناخته میشوند.
سوم، این بیزینس کوچها تجربه دارند. آنها کسبوکارها، سازمانها و شبکههای موفقی را تأسیس کردهاند.
چهارم، آنها قابل اعتماد هستند چرا که به پیام خود وفادار ماندهاند.
پنجم، آنها چارچوبهایی ارائه میدهند که حقیقت دارند. افرادی که با اصول آنها با انصاف عمل کنند، نتایج خوبی خواهند گرفت.
9 عاملی که این بیزینس کوچها را متمایز کرده:
- تجربه و تخصص: یک کوچ تجاری حرفهای دارای تجربه و دانش فراوان در دنیای کسب و کار است. او ممکن است تجربه کاری به عنوان یک کارآفرین، مدیر ارشد، یا مشاور داشته باشد. این تجربه او را با دانش و درک عملی از صنایع و چالشهای کسب و کار تجهیز کرده است. تخصص او باید با نیازهای مشتری هماهنگ باشد، مثلاً در حوزه رهبری، استراتژی، بازاریابی یا حوزه دیگری.
- مهارتهای ارتباطی مؤثر: ارتباط مؤثر در اساس مشاوره کوچینگ قرار دارد. یک کوچ قابل اعتماد به عنوان یک گوش دهنده فعال و یک ارتباطدهنده مؤثر شناخته میشود که توانایی انتقال ایدهها به وضوح، پرسشهای جویای اندیشه و ارائه بازخورد سازنده را داراست.
- تعهد و درک: کوچهای تجاری باید توانایی درک و تعهد به چالشها، آرزوها، و نگرانیهای مشتریان را داشته باشند. این تعهد به ایجاد یک محیط امن و پشتیبانی برای مشتریان برای بازگشتن و به اشتراک گذاری افکار و احساساتشان بدون هیچگونه ممانعت منجر میشود.
- رویکرد با هدف: کوچینگ تجاری باید به کمک مشتریان در تعیین اهداف واضح و دقیق بپردازد. این اهداف باید به صورت SMART باشند (واضح، قابلسنجش، قابلدستیابی، مرتبط و دارای زمان مشخص) و کوچینگ باید در تقسیم کردن این اهداف به مراحل مدیریتپذیر و ایجاد استراتژیهای دستیابی به آنها به مشتریان کمک کند. آنها تأکید بر انجام و نتایج میکنند.
- کوچینگ شخصی: هر مشتری منحصر به فرد است با قدرتها، ضعفها، و سبکهای یادگیری مختلف. یک کوچ حرفهای رویکرد و تکنیکهای کوچینگ خود را با نیازها و ترجیحهای فردی هر مشتری همسان میکند. آنها راهبردها، ابزارها، و تکنیکهای خود را تطابق داده تا اطمینان حاصل شود که فرآیند کوچینگ موثر و شخصیسازی شده باشد.
روحیه کلیدی بهترین بیزینس کوچها:
- یادگیری مداوم: دنیای کسب و کار دینامیک و متغیر است. کوچینگهای معتبر در بهروز بودن خود درباره روندها، ابزارها، و روشهای کوچینگ به صورت مداوم سرمایهگذاری میکنند. آنها در کارگاهها، کنفرانسها، و دورههای آموزشی شرکت میکنند تا مهارتهای کوچینگ و دانش صنعت خود را بهبود بخشند.
- مسئولیتپذیری: کوچها به مشتریان کمک میکنند تا مسئولیت نسبت به اعمال و تعهداتشان را حفظ کنند. آنها انتظارات را به وضوح تعیین میکنند، پیشرفت را نظارت میکنند، و بازخورد منظم ارائه میدهند. این مسئولیتپذیری باعث میشود که مشتریان بر روی مسیر صحیح باقی بمانند، تغییرات لازم را انجام دهند، و به تعهداتشان پایبند باشند.
- اخلاق حرفهای: کوچینگ تجاری معتبر باید به یک کد اخلاقی رعایت کنند. این کد معمولاً اصولی مانند ریشهداری، اصالت، شفافیت، و محورگرایی به مشتری را شامل میشود. کوچینگ باید همیشه در بهترین منافع مشتری عمل کنند و از تداخل منافعی که ممکن است ارتباط کوچ با مشتری را تخریب کند، خودداری کنند.
- محرمانگی: اعتماد در کوچینگ بسیار مهم است. یک کوچ حرفهای از محرمانگی سختگیری میکند و حریم شخصی و اطلاعات کسب و کار مشتری را رعایت میکند. مشتریان باید اطمینان حاصل کنند که کوچ آنها را به دیگران افشا نمیکند.
انتخاب کوچ مناسب
در نظر داشته باشید که انتخاب یک کوچ مناسب برای کسبوکار یا فرد خیلی مهم است، بنابراین بهترین راه انتخاب، مصاحبه کردن با چندین کوچ مختلف، درخواست مراجعه به مشتریان پیشین آن کوچ، و اطمینان از تطابق روشها و سبک کوچ با نیازها و اهداف شماست. بررسی این موارد تضمین میکند که ارتباط با متخصص بیزینس کوچینگ به تحولی موثر و تفاوتآفرین در رشد شخصی و حرفهای منجر شود.