خانه آموزش رشد کسب‌وکار عامل اصلی شکست استارتاپ‌ها چیست؟

عامل اصلی شکست استارتاپ‌ها چیست؟

فهرست مطالب

شکست استارت آپ
زمان مطالعه 3 دقیقه

عامل اصلی شکست استارتاپ‌ها اشتباهی است که در ذهن صاحبان آنها ریشه کرده است. تصور اشتباه در استارت آپ‌ها این است که محصول بهتر در جدال بازاریابی برنده خواهد شد. پشت این طرز فکر صاحبان استارتاپ‌ها؛ ایده‌ای بر مبنای «بالاخره حقیقت فاش خواهد شد» وجود دارد.

بنیانگذاران عقیده دارند که در استارتاپ آنها حقایقی وجود دارد که باید به مردم نشان داده شود. بنابراین دنبال این هستند که یک شرکت تبلیغاتی پیدا کند تا بتواند آن حقایق را کشف کند و به دیگران نشان دهد. همچنین دنبال نیروهای فروشی هستند که بتوانند معامله کنند.

 اما شما این فریب را نخورید و باعث شکست استارتاپ‌ خود نشوید. این تصورات اشتباه به آسانی با تبلیغات یا تلاش شما برای فروش بیشتر تغییری ایجاد نمی‌کند.

عامل اصلی شکست استارتاپ‌ها

 دوست دارید بدانید حقیقت چیست؟

 درون ذهن هر انسانی یک جعبه سیاه وجود دارد. هرگاه فردی با تبلیغات و ادعاهای شما مواجه شود به درون جعبه سیاه خود نگاه می‌کند و می‌گوید: «درست است» یا «اشتباه است».

 بیهوده‌ترین کاری که می‌توانید در ایجاد یک استارتاپ انجام دهید تغییر تفکر مردم است وقتی چیزی در ذهن مردم جا گرفت، تغییر آن تقریباً غیر ممکن است.

 پس حقیقت چیست؟ حقیقت درک و فهم درون ذهن مشتریان است. شاید درک آنها با حقیقت شما فرق داشته باشد؛ اما این تنها حقیقتی است که می توانید با آن کار کنید؛ بنابراین باید این حقیقت را قبول کنید و با آن کنار بیایید و بر اساس همان محصولات یا خدمات جدیدی را برای مشتری ایجاد کنید.

عامل اصلی شکست استارتاپ‌ها

بیهوده‌ترین کار در دنیای تجاری امروز این است که بخواهید نگرش مشتریان را تغییر دهید. وقتی ذهنیتی شکل گرفت، تغییر آن تقریباً غیر ممکن است. حقیقت چیزی است که در اندیشه مشتری وجود دارد؛ ممکن است همان چیزی که شما فکر می‌کنید نباشد؛ اما تنها حقیقتی است که شما می‌توانید روی آن کار کنید. شما مجبورید اندیشه مشتری را بپذیرید و بر مبنای آن برنامه ریزی کنید.

 همیشه این سوال کلیدی را از خود بپرسید:

 اگر شما باهوش هستید، چرا ثروتمند نیستید؟

 شاید موفق شوید مشتریان را قانع کنید که محصول بهتری دارید. در این حالت باز این سوال به ذهن مشتریان خطور می کند که اگر محصول شما از فلان شرکت بهتر است پس چرا در بازار حرف اول را نمی‌زند؟

 پس اکنون متوجه شدید که پاسخ دادن به سوال اگر باهوش هستید، پس چرا ثروتمند نیستید؟  سخت است؛ زیرا در راه اندازی یک استارتاپ فقط با ارائه یک محصول یا خدمات بهتر و شایسته تر نمی‌توان موفقیت کسب کرد. عامل اصلی شکست استارتاپ‌ها هم همین نگرش است.

 این توهم وجود دارد که در دراز مدت جنس بهتر برنده خواهد شد. اما واقعاً چنین چیزی صحت ندارد و موجب شکست استارتاپ‌ می‌شود. برای  مطالعه بیشتر این موضوع، به مقاله برندسازی لاکچری یا بهتربودن مراجعه کنید.

 مهمترین عاملی که باعث موفقیت استارتاپ‌ها می شود؛ این است که دنبال ارائه محصول یا خدماتی باشید که با نگرش و نیاز مشتریان سازگار باشد؛  چون نمی‌توانید نگرش‌شان را تغییر دهید.

5/5 - (2 امتیاز)

درباره نویسنده

ابوالفضل افضلی، یک متخصص برجسته در زمینه دیجیتال مارکتینگ و فروش است. او با استفاده از روش‌های پیشرفته و تحلیل دقیق بازار، به کسب‌وکارها مشاوره و آموزش می‌دهد تا در محیط رقابتی موفقیت بیشتری کسب کنند. وی با ارائه استراتژی‌های منحصربه‌فرد بازاریابی و فروش، به رشد کسب‌وکارها کمک می‌کند. تخصص و تجربه افضلی در زمینه استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ و روش‌های موثر فروش، او را به یک منبع و مشاور قابل اعتماد تبدیل کرده است. با نگرش حرفه‌ای و تمرکز بر جزئیات، افضلی به صاحبان کسب‌وکارها کمک می‌کند تا به نتایج قابل توجهی در جذب مشتریان، ارتقاء برند و افزایش فروش خود برسند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *